
Gör som hundratals arbetsgivare i Sverige – uppmuntra till blodgivning på arbetstid!
Genom att möjliggöra och underlätta blodgivning för medarbetarna bidrar ni till samhällsnytta och skapar gemenskap på arbetsplatsen.
Ni ansluter er enkelt till Rädda liv på arbetstid via knappen nedan, efter att ni tagit ett policybeslut om att ni uppmuntrar till blodgivning på arbetstid.
10 tips
för att kickstarta Rädda liv på arbetstid
Ta ett policybeslut
Utse en kontaktperson
Berätta om ert engagemang
Ha ett möte med oss
Använd vår logotyp
Använd anslagstavlor
Lyft frågan på avdelningsmöten
Skapa eget innehåll
Ta sällskap
Utmana fler företag
Vill även ditt
företag rädda liv?
Fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss och berättar mer om satsningen ”Rädda liv på arbetstid”.

Vill ditt företag/organisation också rädda liv på arbetstid?
Vanliga frågor om Rädda liv på arbetstid
Efter att ni har fattat ett policybeslut om att uppmuntra till blodgivning på arbetstid och anmält er via kontaktformuläret får ni mer information från er lokala blodcentral. Därefter är det upp till er hur mycket ni vill engagera er.
Rädda liv på arbetstid är en satsning riktad mot behovet av fler blodgivare. Initiativet går ut på att arbetsgivare tillåter, informerar och uppmuntrar medarbetare att ge blod på arbetstid.
Varje minut behövs en påse blod inom sjukvården. Att delta i Rädda liv på arbetstid är att göra en meningsfull insats för samhället, samtidigt som det bidrar till gemenskap i arbetsgruppen genom att ni gör det tillsammans. Förhoppningsvis inspirerar ni andra arbetsplatser att göra detsamma!
Första steget är att ni fattar ett policybeslut om att uppmuntra medarbetare till att ge blod på arbetstid. Sedan anmäler ni er till oss genom att fylla i kontaktformuläret HÄR, så hör vi av oss.
Tack ni som redan är med och räddar liv!

IKEA

Microsoft

Nasdaq

Octapharma
Vi räddar liv på arbetstid
-
Vi räddar liv på arbetstid Sverige
Använd gärna vår logotyp
Vi vill tacka er som tagit policybeslut att stödja blodgivning på arbetstid.
Använd gärna vår logotyp i er kommunikation om ni vill lyfta vårt samarbete.