GeBlod är utsedd som vinnare i kategorin Purposeful PR i årets upplaga av Nordic PR Awards. Med motiveringen:
GeBlod har visat en enastående framgång i att nå sin målgrupp med ett hjärtligt och livsviktigt budskap. De navigerar proffsigt i ett medielandskap där volymen är hög, med ett budskap om liv och död som kan verka lite skrämmande, och med en mycket begränsad budget. Trots detta är resultatet sensationellt, och varumärket och dess syfte är nu välkänt. Många liv räddas tack vare organisationens enastående arbete med att upplysa allmänheten om vikten av att ge blod.
I över ett decennium har Mynewsdesk arrangerat Nordic PR Awards för att hylla organisationer som har lyckats med sitt PR-arbete under det senaste året. Igår, under den årliga galan på Nordic Light Hotel, tillkännagavs årets vinnare.
Efter att ha granskat hundratals inskickade nomineringar med utmärkta exempel på PR- och kommunikationsarbete har Mynewsdesk, tillsammans med en extern grupp med experter, kommit överens om vinnarna av årets Nordic PR Awards.
Med stöd av data från Mynewsdesks plattform har nomineringarna granskats och analyserats, och deras kreativitet har bedömts. Prestanda, engagemang och räckvidd hos nomineringarna har beaktats tills endast en organisation återstod i varje kategori.
Källa: Mynewsdesk